Recenze pro 28. týden

Phulova rota - Robert Asprin. Classic, brož. 234 stran, 89,- Kč.
Příběh roty zkrachovalců a zatracenců, na něž se usměje štěstí v podobě nového velitele, který se ukáže být synem jednoho z nejbohatších mužů v galaxii. Příjemné čtení, ale nečekejte ten praštěný humor, jaký Asprin předvedl v "mýtické" sérii. Kniha je sice úsměvná, avšak za břicha se rozhodně popadat nebudete. Ještě malou poznámku na adresu autora těch příšerných anotací a poznámek na obálce knihy: Ty pako, nejdřív si tu knížku přečti a potom teprve něco smol!

Phulův ráj - Robert Asprin. Classic, brož. 237 stran, 89,- Kč
Druhý díl série o phulových manících, přímo navazující na díl předchozí. Tentokrát dostane rota jako zakázku sen každého vojáka, dělat ostrahu v casinu, avšak úkol není tak příjemný, jak vypadá. Malá poznámka k obálce: jestliže do Classicu přinesete pozdě obálku na knihu, můžete si být jisti, že stejně přijde k užitku. V tomto případě obálka z Billa, galaktického hrdiny na planetě nechutných rozkoší posloužila Phulově ráji. Je škoda, že se najdou lidé, kteří sci-fi przní, jak můžou a ani jim to nepřijde.

Gor; Vyhnancem na planetě Gor (Kroniky protizemě, část 2) - John Norman. Poutník, brož. 253 stran, 79,- Kč.
Již druhé pokračování příjemného cyklu ze světa, kde jsou muži absolutní vládci. V tomto díle naprosto vytočená mužská část populace zlikviduje nadvládu žen v jediném městě na planetě, kde tento nesmyslný řád funguje. Vzkaz pro feministku Evu Hauserovou do Interkomu: Váš článek "GOR, aneb Opium pro méněcenné" je sice poučný, avšak Opět jsme se tím Opiátem Opili - Vaši méněcenní.

Lilith, had v trávě (První kniha Vládci diamantu) - Jack L. Chalker. Mustang, brož. 317 stran, 89,- Kč.
Poutavý příběh o pátrání po mimozemšťanech, kteří nemají s lidskou civilizací dobré úmysly a navíc jsou v technologii o krok napřed. J.L. Chalker je sice u nás neznámý spisovatel, ale podle západních kritiků jde o "Pana spisovatele", tato kniha je toho důkazem.

Tunel do nebes - Robert A. Heinlein. Classic, brož. 227 stran, 89,- Kč.
Další ze zdánlivě nekonečné řady Heinleinů, jimiž se nás nakladatelství Classic snaží zaplavit. Těšte se, ještě jich přijde asi tak patnáct.

Dlouhá noc v Démonii (III. kniha trilogie Ebenezum) - Craig Shaw Gardner. Polaris, brož. 254 stran, 89,- Kč.
Závěr čarodějné trilogie o Mágovi alergickém na magii (trochu problém pro kouzelníka) a jeho sexuálně nevybitém učni. Jestli jste se už radovali z toho, že konečně jedna série vyšla celá, tak zase klidně schovejte šampaňské i skleničky, protože další série od C.S. Gardera Wuntvor navazuje na sérii Ebenezum.

P.S. Nemáme rádi Lokáče!!

Máša & Dimoun

<-Návrat do hlavní stránky recenzí