Vyprávění admirála

Karel Havránek


Ve válce, kde proti sobë bojovaly Terrestrijské Hvězdné Síly a Ormilánská Flotila, nastala řada klidných období, ale i období pořádně perných. Jedním takovým obdobím se stala válka o planetu VIOR. Boj trval čtyři měsíce a obě strany zde utrpěly velké ztráty. My však větší a přispěla k tomu i následující událost.

Stalo se to 37. den války. Ormilánské Flotile se podařilo překvapit náš přemísťující se vojenský konvoj lodí Boine a rozdělit ho na dvě části. Z jedné části se odpoutala jedna z korvet Sirrah a snažila se pomoci Boine, která se stala předmětem útoku dvou ormilánských křižníků. Ale dříve, než mohla zasáhnout do boje a pomoci tak přetížené a dosti poškozené Boine, zasáhlo ji několik střel do řídícího centra a kapitán i s důstojníky na můstku zahynul. Zbylé posádce se podařilo zachránit si život v záchranném člunu také díky novému systému tlakových komor, jež měly pouze modernizovaná plavidla. Loď Sirrah se však řítila kosmem dál bez řízení a dodnes nevím, jak je možné. že nedetonovala. Boj pokračoval a my jsme se dále nemohli starat o poškozené plavidlo. Tak trochu se na něj zapomnělo. Je až neskutečné, že skoro celý rok se po něm nikdo nesháněl. Shánět se začali teprve tehdy, když od výzvědných plavidel přišly zprávy o nové ormilánské lodi, silně připomínající naši typovou řadu Sirrah.

Později jsme se dozvěděli, že když se Sirrah potácela kolem planet v systému Vior, padla do rukou Ormi-lánské Flotile, která ji přijala s otevřenou náručí. Loď opravili a nasadili proti nám. Nikdo ale nemohl vědět, co se stane, když se spojí ormilánská technologie s touto konstrukcí plavidla. Upřímně řečeno, vznikla dokonalá loď.

Ormilánská Sirrah se stala pro nás pohromou. Hned její první plavba přinesla Ormilánské Flotile cenné vítězství, kdy ve spolupráci s lehkým křižníkem typu Drowd nám dokázala zničit těžký křižník Valiol. Sirrah dokazovala svoji výjimečnost i samostatně, když partyzánsky útočila na zásobovací konvoje nedostatečně chráněné torpédoborci a korvetami. Celkem dokázala ormilánská Sirrah zničit Terrestrijským Hvězdným Silám čtyři korvety typů Sirrah a Mirach, jeden lehký křižník typu Orino, již zmiňovaný těžký křižník typu Valiol a patnáct zásobovacích lodí, z toho třináct lodí typu Boine. Ormilánská Sirrah pomoh-la ormilánským lodím z pasti u planety MEXA, kde zmátla některé naše kapitány a také zničila základnu na planetě KORAN.

V okamžiku, kdy začaly být ztráty příliš velké, přišel rozkaz zničit Sirrah Ormilánců co nejdříve. Pro splnění úkolu byl vyčleněn jeden lehký křižník Orino a tři korvety Alamak. Nejenže se dařilo loď úspěšně pronásledovat, ale také její konec se nezadržitelně blížil. Lodi totiž docházela energie pro další let. Její kapitán, když viděl blížící se nebezpečí, se rozhodl přistát na měsíci TREN, který sice byl pod naší kontrolou, ale v nehostinné písečné poušti je zatraceně těžké najít tak malé plavidlo. Zvláště pak na tomto měsíci, kde radarový signál je rušen složením magnetického jádra. Zde proto kapitán čekal na útočníky nebo na záchranu. Útok ale nepřišel ze vzduchu, jak nepřítel očekával, ale z pouště. Nepřátelské plavidlo napadl robot Raoul a hned prvním zásahem dokázal zničit ochranné pole a tak loď zůstala bez ochrany. Kvůli rušení nemohla ani požádat o posily, které se nacházely nedaleko. Ormilánské plavidlo tak zůstalo samo proti přesile. Raoulu se podařilo ještě několik zásahů, a pak byl umlčen smrtelnou ranou.

Kapitán ukořistěné Sirrah, když viděl, že je prozrazen a že se sem blíží tři terrestrijské lodě, aby zpečetily jeho osud, vydal rozkaz k evakuaci posádky a nechal loď zničit podle tradice Ormilánců, kteří neopravitelně poškozené lodě i s posádkou raději směřovali proti našim ochranným polím. Nebo plavidlo zničili sami. Proto se nám také skoro nikdy nepodařilo dostat jejich loď nezničenou. Útok Ormilánské Flotily pokračoval dál i po ztrátě, kterou tímto utrpěli. Posádku se v poušti nepodařilo najít.

Za nějaký čas se v Ormilánské Flotile objevil nový typ bojového plavidla připomínající tvarem naší Sirrah.

© Zbraně Avalonu




** Amber Stories ver. 1.1 **